vineri, 4 iulie 2008

Clientul nostru - stapanul nostru?

Am crezut intotdeauna ca in ceea ce priveste prestatorii de servicii, se aplica zicala: clientul nostru - stapanul nostru. Cred ca de fapt ne dorim sa se aplice si tot incercam sa ne gandim pozitiv ca sa o vedem aplicata. In realitate lucrurile nu stau deloc asa. De cate ori nu s-a intamplat sa comandati ceva si sa vi se aduca altceva. Deunazi spuneam ca de fapt bulgarii sunt de vina pt ca nu cunosc limba si in loc de peste marinat ei aduc icre de peste. In Romania insa nu este o chestiune de limba. Pur si simplu e rea intentie. De ce sa oferim niste servicii bune cap-coada si sa fim dragutzi si amabili si sa ne respectam clientul pana la terminarea colaborarii cand putem sa-l fentam ca-i oferim super servicii la super preturi si cand incepe colaborarea sa ne dam arama pe fata. Nu e mai bine asa? Cam asta este mentalitatea romanului. Daca tot am invatat sa furam in perioada comunista de ce sa nu o facem si acum? Ce bine era in comunism... Aveam de toate, nu? Si acum? Sunt de toate dar de ce sa le platim cand putem sa-l furam pe client!

Cred ca am fost foarte prost crescuta si educata! Am fost invatata sa fiu dragutza si amabila cu oamenii. Saritoare si serviabila. Sa ofer, nu sa cer si sa astept sa mi se ofere, daca mi se ofera. Daca nu mi se ofera sa inghit in sec pentru ca mi-e mie rusine de rusinea altora.

Cum este posibil ca prestator de servicii sa nu-ti respecti clientul? Ok. Bun. Clientul-clientului-clientului tau pt ca acum toti sunt intermediari si sunt mai putini executanti. De ce sa punem osul la treaba cand e mai bine sa plimbam niste hartii si iese banu'.

Ma intreb inca de ce am deschis de-abia acum acest topic. Este o problema care apare de fapt in fiecare saptamana. De ce spui ca esti prestator de servicii cand tu de fapt nu ai chef sa faci nimic ca sa-ti intre acei bani in companie. De ce romanul isi seteaza un plafon de incasari la care vrea sa ajunga si in momentul in care a atins acel plafon nu incearca sa mai urce shtacheta ci ramane imobilizat acolo, desi ar avea sanse mari sa urce in continuare. Si chiar se straduieste sa nu ofere servicii pe masura ca nu cumva sa creasca incasarile peste plafonul setat.
Toate lucrurile astea imi lasa un gust atat de amar...

Un comentariu:

Anonim spunea...

okay, asta e doar introducerea? ca altminteri, se cheama ca ai ratat postul. cine te-a suparat? nu crezi ca normal e sa arati cu degetul ca sa se stie cine sint aia de care trebuie sa ne ferim? poate incet-incet, marginalizati, vor invata sa se comporte civilizat... zic si eu...